صدیف بیکزاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران: شعار امسال اشاره بر این دارد که نمایشگاهها باید ظرفیتهای پنهان اقتصاد کشور در بخشهای مختلف را به عنوان صنعتی پیشران، آشکار کنند اما لازم است ظرفیتهای پنهان خود صنعت نمایشگاهی نیز آشکار گردد تا با رشد و توسعه آن، به تقویت و توسعه روزافزون همه صنایع کمک شود؛ برای رسیدن به این موضوع نیازمند همفکری و فاصله گرفتن از روشهای سنتی هستیم.
تحقیقات میدانی نشان میدهد که مهمترین مشکل تولید، استفاده نامناسب از ظرفیتهای موجود به دلیل عدم توسعه برخی زیرساختها بوده و شاه بیت مشکلات تولید، نبودن بازارهای داخلی و خارجی برای بنگاهها است درحالی که با فراهم آوردن آن از طریق رشد تجارت داخلی و توسعه صادرات و تعاملات بینالمللی که صنعت نمایشگاهی رقم میزند، میتوان به سمت رشد ۸ درصدی مدنظر در برنامه هفتم توسعه حرکت کرد.
نمایشگاهها برخلاف گذشته صرفا محلی برای ارائه محصولات نیست بلکه به پلتفرمی برای سیاستگذاری و بستری برای تبادل دانش و انتقال فناوری تبدیل شده است.
بدون دیدگاه