حرکت اکسپو از قدرت‌نمایی صنعتی به سمت ارائه خدمت به مردم و سپس نمایاندن آینده

آقای تندگویان

محمدمهدی تندگویان، رئیس هیأت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا. ایران: اکسپو سه دوره متفاوت جهانی دارد؛ در ابتدا نمایشگاه‌های جهانی وجود داشت که قدرت‌های صنعتی در پوشش آن خود را به جهان عرضه می‌کردند و سپس فلسفه از قدرت‌نمایی صنایع فاصله گرفت و به سمت ارائه خدمت به مردم پیش رفت.

اکسپو در بستر دیپلماسی عمومی که شامل دیپلماسی‌هایی نظیر فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است، وظیفه خود را نسبت به آینده بشر پیش می‌برد. دوره سوم اکسپو نیز آغاز شده و ژاپن مدعی آن است که آینده را در اکسپو نشان می‌دهد.

وظیفه ما همواره عمل به متن اکسپو بوده که مطابق آن سناریویی تعریف و جانمایی انجام می‌شود اما تغییر سیاست‌ها و مدیریت در ادوار مختلف، نقطه چالش برانگیزی در زمینه اجرای این موضوع می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *