از سال 2009 انجمن جهانی صنعت نمایشگاه (UFI) بصورت منظم و در هر سال دو مرتبه تاثیر اقتصاد جهانی بر صنعت نمایشگاه را مورد بررسی قرار میدهد و گزارش آن را منتشر میکند. 35 گزارش از این دست مربوط میشود به JULY 2025 که با تمرکز بر 19 بازار و منطقه اختصاصی تهیه و منتشر شده است.
کشورها و مناطق مورد بررسی شامل: امریکای شمالی (مکزیک و ایالات متحده) – آمریکای مرکزی و جنوبی (آرژانتین، برزیل و کلمبیا) – اروپا ( فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا) – خاورمیانه و آفریقا ( عربستان سعودی، امارت وآفریقای جنوبی)- آسیا و اقیانوسیه ( استرالیا، چین، هند، مالزی، تایلند) می باشد.
در شاخص میزان افزایش و یا کاهش فضای نمایشگاهی 34 درصد پیش بینی ها افزایش بیش از 5 درصدی فضای نمایشگاهی را ارایه داده اند.
در شاخص افزایش درآمد سالانه در بخش اجاره فضا 36 درصد پیش بینی ها افزایش درآمد 5 درصدی را تخمین زده اند درحالیکه 39 درصد از ارایه دهندگان خدمات پیش بینی افزایش درآمد 5 درصدی درآمد را انتظار دارند.
در شاخص سودآوری عملیاتی تنها 30 درصد از شرکت های نمایشگاهی پیش بینی افزایش بیش از 10 درصد نسبت به سال گذشته 2024 دارند.
در شاخص توسعه بازار و نیروی کار تنها 40 درصد شرکت های نمایشگاه برنامه ریزی برای گسترش و توسعه فعالیت را دارند که در این میان شرکت های عربستانی بالاترین سهم (80 درصد) را به خود اختصاص داده اند.
طبق این گزارش، مشکلات پیش روی این صنعت به ترتیب ثابت اقتصاد داخلی، چالش های ژئوپولوتیک و چالشهای مدیریت داخلی عنوان گردیده است.
بدون دیدگاه