نمایشگاه های آینده

گزارش های تصویری

گسترش ارتباطات اصفهان و آلمان در حوزه صنعت دام و طیور

گسترش ارتباطات اصفهان و آلمان در حوزه صنعت دام و طیور

شانزدهمین نمایشگاه دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان محلی برای گسترش بیشتر ارتباطات اصفهان و آلمان در حوزه صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان شد.
به گزارش اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، شانزدهمین نمایشگاه دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان محلی برای گسترش بیشتر ارتباطات اصفهان و آلمان در حوزه صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان شد، نمایشگاهی که پاویون کشور آلمان در قالب ۱۵۰ متر در آن برگزار شد و شش شرکت آلمانی توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کردند و در معرض دید عموم مردم قرار دادند.
در حاشیه این نمایشگاه برای توسعه همکاری‌های بیشتر بین شرکت‌های آلمانی و فعالان اقتصادی در حوزه صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان، علیرضا احمدی که مسئولیت نمایندگی صنعت غذا و کشاورزی آلمان را برعهده دارد در سفری سه روزه به اصفهان از مجتمع دامپروری قیام، نخستین مجتمع دام ایران از حیث تعداد دام و راندمان بالا بازدید کرد.
شرکت کشت و دام قیام اصفهان نخستین شرکت دامپروری در ایران است که با دارا بودن ۹۵۰۰ رأس دام، ۵۰۰۰ رأس دام مولد و ۴۵۰۰ رأس دام دوشا رتبه نخست دامپروری کشور را به خود اختصاص داده است.
در این مجتمع دامپروری روزانه ۱۸۵ تن شیرخام تولید می‌شود که سال گذشته به ۲۰۰ تن شیر در روز رسیده است. شرکت کشت و دام قیام در سال جاری موفق شد به رکورد ۴۲ کیلوگرم شیرخام در روز به ازای هر تلیسه برسد. همچنین تولید سالانه کود خشک در این شرکت بالغ بر ۶۰ هزار تن در سال بوده و فروش سالیانه تلیسه باردار رجیستر، حدود ۱۰۰۰ رأس در سال است.
همچنین هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس به بنیاد مستضعفان تعلق دارد که کل شرکت‌های دامپروری اصفهان به علاوه شرکت قیام شامل ۷۰ هزار رأس دام را شامل می‌شود؛ از این تعداد ۳۳ هزار رأس دام شیری و مابقی دام‌های غیرشیری هستند.
حجم بالای تجهیزات و تکنولوژی در دامداری قیام
کارخانه تمام اتوماتیک کنسانتره دامی کارخانه‌ای است که در دامداری قیام فعالیت می‌کند. در این کارخانه خوراک دام تهیه می‌شود و هر ساعت ۱۰ تن ظرفیت تولید دارد. همچنین مجهز به دستگاه تهیه خوراک پلیت و دستگاه اکسترودر و پی‌ال‌تی تمام اتوماتیک است. از این رو باید گفت تنها دامداری که حجم انبوهی از تجهیزات و تکنولوژی را دارا بوده دامداری قیام است. شیر تولیدی شرکت قیام طبق آنالیزهای اخذ شده از آزمایشگاه‌های مرجع در کشور عاری از هرگونه آفلاتوکسین است همچنین بار میکروبی این شیر کمتر از ۵۰ هزار و سوماتیک سل آن کمتر از ۲۰۰ هزار است. مجوز شیرخشک نوزاد توسط شرکت کشت و دام قیام اصفهان هم تقریباً اواخر سال گذشته با شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک به صورت توافقی اخذ شده که در حال حاضر شیر تولیدی از شرکت کشت و دام قیام اصفهان به کارخانه شیرخشک پگاه شهرکرد ارسال و در این کارخانه شیرخشک نوزاد تولید می‌شود. اوایل سال جاری حدود ۱۲۰ تن شیرخام از شرکت قیام به کارخانه‌ تولید شیرخشک نوزاد شهرکرد تحویل داده شده است.
صادرات دام از اصفهان به دیگر کشورها
شرکت کشت و دام قیام نیز دارای دو فاز است که فاز یک آن از سال ۱۳۷۶ و فاز دو از سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسیده است. در فاز یک ۶۵۰۰ رأس دام شیری و غیر شیری و در فاز دو، ۳۰۰۰ رأس دام شیری پرورش داده می‌شود.
اقلامی که شرکت کشت و دام قیام به آن نیازمند است از جمله یونجه، ذرت علوفه‌ای، ذرت دانه‌ای، جو، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی مانند دانه‌های سویا و در کل اهم خوراک مصرفی دام بوده که باید تهیه شوند. صادرات دام از شرکت کشت و دام قیام اصفهان به کشور افغانستان صورت می‌گیرد و در حال حاضر با کشورهایی همچون عراق، قطر و عمان در جهت صادرات دام مذاکراتی صورت گرفته است.
امضای تفاهمنامه کشاورزی ایران و آلمان در حوزه کشاورزی
علیرضا احمدی، نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در حاشیه بازدید از این مجتمع دامپروری، درباره ارتباط ایران و آلمان در حوزه صنعت دام و طیور اظهار داشت: حدود دو سال پیش تفاهمنامه‌ای میان وزرای کشاورزی دو کشور آلمان و ایران در حوزه کشاورزی و توسعه تکنولوژیک و تبادلات تجاری به امضا رسید.
وی افزود: برهمین اساس کشور آلمان تصمیم گرفت برای حمایت بیشتر از این تفاهمنامه دفتر نمایندگی در ایران راه‌اندازی کند که به عنوان دفتر نمایندگی صنعت غذا و کشاورزی آلمان در جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود.
نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان گفت: هدف اصلی این فعالیت توسعه ارتباطات دو جانبه تجاری بین آلمان و ایران است که نه تنها بحث تجاری بلکه بحث تکنولوژیک و انتقال دانش فنی بین دو کشور و هدف‌های جزئی‌تر از شناسایی نیازهای صنعت کشاورزی در ایران و حوزه‌های تأثیرگذار شرکت آلمانی را شامل می‌شود.
وی بیان کرد: تهیه و ایجاد پلتفرم برای کانتکت‌های دو طرفه و ساپورت، همکاری و همراهی در نمایشگاه‌ها، رویدادها و ورک شاپ‌ها و به طور کلی حفظ منافع دو طرفه در حوزه کشاورزی از دیگر اهداف این ارتباط دو جانبه است.
احمدی با اشاره به بسته‌بندی مناسب محصولات دام و طیور در ایران خاطرنشان کرد: با ورود شرکت‌های مواد غذایی خوب به این صنعت، ایران در این زمینه توسعه بسیار زیادی داشته؛ از این رو اتفاقاتی که طی ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته در ایران رخ داده قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست اما باید گفت توسعه، همگام با تکنولوژی روز دنیا بوده که نیاز اولیه آن دارا بودن «دانش» است.
حضور پررنگ آلمانی‌ها در نمایشگاه دام و طیور اصفهان
وی اظهار داشت: شرکت‌های صاحب سبک یا مدرن در زمینه کشاورزی چه اروپایی و چه ایرانی کم نیستند ولی حضور جدی آلمانی‌ها در شانزدهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور اصفهان مشهود بود که باید در سال‌های آینده کشورهای دیگر و هیئت‌های تجاری بیشتری به این پاویون بپیوندند. نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان تصریح کرد: از کشور آلمان شش شرکت در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان شرکت کردند. به گفته وی، شرکت‌های دام و طیور آلمان فقط در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان شرکت می‌کنند چرا که پیشرفت نهاده‌های دامی و پتانسیل بالای اصفهان بر این تصمیم اثرگذار بوده تا شرکت‌های آلمانی فعال در صنعت دام و طیور نمایشگاه اصفهان را برای عرضه محصولات خود انتخاب کنند، همچنین باید گفت نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اصفهان گرید یک کشور ایران محسوب می‌شود

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر