نمایشگاه های آینده

گزارش های تصویری

گردهمایی مدیران ارشد صنعت نمایشگاهی کشور در اصفهان

گردهمایی مدیران ارشد صنعت نمایشگاهی کشور در اصفهان

نمایشگاه پیشانی و حلقه اتصال تولید است زیرا تولید کنندگان در ابتدای کار خود می توانند محصولات خود را در نمایشگاه عرصه کنند و بر اساس بازخورد تولیدات خود را افزایش دهند، فرقی نمی کند نمایشگاه داخلی باشد یا خارجی؛ مهم این است که محصول خود را به تعداد زیادی از افراد جامعه معرفی و حتی آن را صادر کنند. این بخشی از صحبت های علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در جمع مدیران عامل شرکت های نماشگاه های 20 استان کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این کلانشهر پنجشنبه و جمعه گذشته میزبان مدیران‌عامل شرکت نمایشگاه‌های  20 استان کشور بود که در پی این سفر و برگزاری نشست هم اندیشی، بازدیدی هم از روند پیشرفت فیزیکی پروژه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان صورت و نتیجه این بازدید مورد استقبال ویژه میهمانان قرارگرفت.

در حاشیه این بازدید، نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت های نماشگاه های کشور با حضور دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی در محل نمایشگاه بین المللی جدید اصفهان برگزار شد.

مشاور وزیر و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست هم‌اندیشی، رقابت سالم را یکی از عوامل پیشرفت صنعت نمایشگاهی دانست و گفت: به زودی جهت بررسی مسائل و مشکلات صنعت نمایشگاهی دیداری با وزیر صنعت، معدن تجارت در تهران برگزار می شود.

صادق نجفی همگامی استانداران برای دستیابی به پیشرفت های اقتصادی، برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی را بسیار مهم دانست و در این راستا گفت: تبلیغات نمایشگاهی در حوزه معرفی هر چه بیشتر صنعت نمایشگاهی اهمیت زیادی دارد و به اقتصاد استانها  و معرفی توانمندی های منطقه کمک می کند.

در ادامه این نشست بهمن حسین زاده، مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه با برگزاری هر نمایشگاه چندین نفر اشتغال پیدا می کنند، گفت: با توجه به سابقه دیرینه نظام جمهوری اسلامی در توسعه صادرات می طلبد که مدیران شرکت های نمایشگاهی در مورد طرح لایحه «طرح صنعت نمایشگاهی» پیشگام باشند.

وی معتقد است، در بحث توسعه صادرات کشور ایران می تواند نقش مهمی ایفا کند و نمایشگاه های صنعتی بهترین نقطه برای این حضور است که اهتمام مسئولان استانی از جمله استانداران و نیز مسئولان اقتصادی را می طلبد زیرا ما در کشور به جای عرضه نیاز به تقاضا داریم.

علی یار محمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در جمع مدیران عامل شرکت‌های نمایشگاهی کشور گفت: باتوجه به مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، صنعت نمایشگاهی می تواند نقش موثری در رونق تولید اقتصادی و حتی فرهنگی و اجتماعی داشته باشد؛ چنانکه سرمایه گذاران و تولید کنندگان چینی در بسیاری از نمایشگاه ها شرکت فعال دارند و حضور خود را بسیار جدی می گیرند.

وی می افزاید: البته هر تولیدکننده چینی که در نمایشگاه حضور پیدا کند، حدود 70 درصد هزینه های آن را دولت تحت پوشش قرار می دهد و این کار را یک تبلیغات غیر مستقیمی می دانند که نیاز به صرف هزینه جداگانه تبلیغات را کاهش می دهد. چنانچه دولت چین تولید کنندگان را مجبور به حضور کار نمایشگاهی می کند و همین امر موجب رونق صنعت و جدی گرفتن حضور در نمایشگاه ها، پیشرفت و تحول کشورشان شده است.

یار محمدیان در بخشی از صحبت های خود می گوید: شرکت های آمریکایی 13 درصد از درآمد خود را برای ورود به نمایشگاه صرف می کنند و آن را سرمایه گذاری برای رونق در توسعه گردشگری و اقتصادی خود می دانند.

وی با صراحت، تمایز شهرهای مهم، شلوغ و پر رفت و آمد را در رویدادهای فرهنگی، اقتصادی و ورزشی آن می داند و می افزاید: نمایشگاه ها در شهرهای مهم دنیا موجب تحول می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که این سایت های نمایشگاهی را دولت ها و حاکمیت های محلی را برای بخش خصوصی فراهم می کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با تاکید می افزاید: دولت باید سایت های خوبی را برای تولید کنندگان ایجاد کند اما رقابت سالم را در قالب حریم نمایشگاه حفظ کند چرا که بزرگترین هدف نمایشگاه ها توسعه اقتصادی و درآمدزایی است.

وی در بخشی از صحبت های خود در مورد نمایشگاه بین المللی اصفهان گفت: این نمایشگاه با مساحتی بالغ بر 17 هزار متر مربع و مطابق با استاندارد جهانی نمایشگاه های بین المللی ساخته شده که مطالعات آن به 14 سال پیش بر می گردد.

یارمحمدیان اعتبار ساخت این نمایشگاه را بر اساس دلار 3000 تومانی، رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان برای فاز یک عنوان کرده و می گوید: اجرای فاز نخست این نمایشگاه در زمان افزایش دلار تا 18 هزار تومان بوده اما با تلاش و همت نیروهای خدوم با همین اعتبار در نظر گرفته شده، پروژه ساخته شده است.

وی می افزاید: قرار بود این پروژه در سال 96 اتمام شود اما در زمان تحویل فقط 15 درصد پیشرفت داشت و پروژه متوقف شده بود در حالی که 25 میلیارد تومان بدهی و  7 قرارداد داشت که با خسارت روبه‌رو شده بود؛ اما با حمایت شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان و به نسبت سهام 70 درصد شهرداری و 30 درصد اتاق بازرگانی اصفهان 25 میلیارد تومان بدهی پرداخت و هفت قرارداد را به  100 قرارداد رساندیم.

یارمحمدیان ابراز خرسندی کرد که تاکنون پروژه شرکت نمایشگاه ها، 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اگر به همین منوال پیش برود امید می رود تا تا پایان سالجاری فاز نخست آن افتتاح شود.

وی در معرفی پروژه شرکت نمایشگاه ها می گوید: فاز نخست این پروژه شامل فضاهای سالن اصلی نمایشگاه به مساحت حدود 17 هزار مترمربع و ساختمان رجیسترینگ حدود 7 هزار و 500  متر مربع است؛ همچنین ساختمان اداری خدماتی پشتیبانی، فضاهای نمایشگاهی روباز به مساحت 7/1 هکتار، پارکینگ‌ ها، ساختمان تاسیسات مکانیکی، فضای سبز، تونل‌های تاسیساتی نفررو، فضاهای سواره‌رو و پیاده‌رو، سرویس‌های بهداشتی، ساختمان الکتریکال، مخزن آب آشامیدنی و آتش‌نشانی و مخزن آب خاکستری فضای سبز و پل‌های عابر پیاده طرفین بخشی از امکانات این مجموعه به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از صرفه جویی بسیار زیاد در ساخت این پروژه خبر داد و گفت: در برآورد اولیه مبلغ 150 میلیارد تومان برای پروژه شرکت نمایشگاه ها در نظر گرفته شده بود که با وجود افزایش قیمت دلار و هزینه ها نیز کار ساخت سالن امیرکبیر و بخشی از پروژه با همان هزینه برآورده شده ساخته شد و اکنون هیچ بدهی به پیمانکاران مجموعه نداریم.


تصاویر مرتبط

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر